Dag 4

Okej, jag skrev precis världens text om mitt liv här, so far, men självklart försvann allt. Varför skulle livet vara lätt? Jag försöker igen, men till att börja med en liten ordförklaring.

H-mom = Host-mom, hon som jag bor hos.
LC = Local coordinator, min handledare på plats.
Brittan = den brittiska killen i min klass.

Det var mycket strul de två första dagarna som tvingade mig att leka gatubarn i Rio. Jag drev smått planlöst runt i väntan på att min LC skulle höra av sig och säga vart jag skulle. Jag sov en natt på ett backpacker-hostel som hette stone of a beach fast jag tror att det var felskrivet, det borde ha stått stoned on the beach.
På söndagkväll lyckades jag ta mig till mitt nya hem, cirka 58 sekunder från copacabanas strand, inte för att göra dig avundsjuk, men 58 sekunder tar det. 33 om jag springer.

Måndagen började med att jag träffade min LC och sen min klasskamrat (ja, ni läste rätt; singular) som jag tyckte verkade vara en komplett idiot (fd. l'eselever, läs: Ivan). Vi hade lite intro och sen åkte jag hem och la mig på stranden. På kvällen klagade jag över hur ensam jag var och sen däckade jag vid åtta (klocka ett i Sverige).

Idag (tisdag) hade jag min första portugisiskalektion och läraren verkar riktigt bra. Nu kan jag säga att min pappa heter Janne och att jag inte har en bil. Efter skolan gick jag och Brittan för att käka lunch på en superdyr restaurant innan vi gick runt i Ipanamea (motsvarande copacabana fast på andra sidan kullen). Han verkade inte lika idiotisk idag så nu har vi bestämt oss för att sighta tillsammans och se allt som man måste se. Typ Jesus (jepp jag ska träffa den utvalde).

För att ni ska förstå hur varmt det är (medeltemp: 30 på dagen och 25 på natten) lägger jag här upp en bild på mig och mitt burriga hår. Var inte förvånade om jag kommer hem med afro...


Kommentarer
Postat av: Ma

Jag behöver en översättning!!



Puss

2009-04-08 @ 04:44:06
Postat av: Linn

Det var ett skämt mamma. Jag använde ett översättningsprogram, det är inte ens korrekt portugisiska. Men det stod något i stil med: "Jag har min första lektion idag, jag berättar om det när jag kommer hem. Älskar dig."

2009-04-08 @ 13:42:42
Postat av: Sabina

Linn, eftersom du bara har en klasskamrat och han råkar vara kille vill jag bara säga att det är oerhört viktigt att satsa på sina brasse-studier och kanske lägga ner det här med killar totalt. För det är ju därför du har åkt dit, inte för att hitta ditt livs kärlek som råkar vara en britt o så flyttar du till tépimplarnas land förevigt. Det går inte för sig, så... BEHAVE!

2009-04-08 @ 14:57:21
Postat av: Annika

Vilken tur att du verkar ha det bättre nu! Funderade på om vi måste åka och hämta hem dig direkt.. :-) Idag har din pappa varit och handlat choklad, så länge klarade han utan.. Haha!

Sola inte för mycket, man kan få cancer! Njut massor! Kramkram

psst... Jag är trött på påskägg!

2009-04-08 @ 17:04:19
Postat av: Linn

Sabina: Du kan vara lugn, något brittland ska jag inte bosätta mig i. Inte för Brittans skull i alla fall, han är... annorlunda.



Annika: Ja, det känns skönt att inte hata sin tillvaro längre... Jag hörde att han var inne. Jag hoppas att du tvingade honom att köpa massa stora ägg, minst femton dussin?!!

Håll ut, snart är påsken över!

2009-04-08 @ 23:53:13
Postat av: Köttätaren

Jag gillar kyla och moln och hatar sol. Jag har faktiskt bara 15 sekunder att gå från min lägenhet till tåget och om jag springer så tar det 5 sekunder. Kan du slå det?

2009-05-05 @ 10:41:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0