Fyndig rubrik

I måndags var jag på en hemmafest hos Monets bror och hans flickvän. Det var jättekul. Alla pratade halvtaskig engelska så jag fick verkligen visa vad jag gick för. Vilket självfallet resulterade i ett gäng missförstånd. Som tillexempel när jag råkade säga att jag föddes som man, men gjorde en könsoperation när jag var 13 eftersom jag alltid känt mig som en kvinna.


En kille som kunde noll engelska lyckades med hjälp av sina vänner bjuda ut mig. Han var en biffig, mörk, muskulös boxare, med tatueringar på överarmarna och dreads. Detta berättade jag för min mamma när jag pratade med henne i tisdags, det var roligt. Sen att jag valde att utelämna detaljen att jag tackade nej är en annan sak.


I tisdags öppnade sig himlen och det öste ner hela dagen. Jag och Monet låg hemma till sex på kvällen då vi sprang genom regnet hem till en kille för att titta på film. Det såg ut som vi hade duschat när vi kom fram. När det regnar här så regnar det på riktigt!


Igårkväll strax innan jag skulle gå och lägga mig ringde en vän och frågade om jag ville följa med till Lapa, som är stället där alla klubbar finns. För fyra timmar sen kom jag hem, nu ska jag till stranden och leva copaliv. Eller så fort min svenska vän vaknar... 


Jag hade sjukt roligt igår!


Kommentarer
Postat av: annica

shit du verkar ju ha det grymt. fruktansvärt ansvarslöst och underbart. men en liten fråga bara. skulle inte du typ jobba när du var där??

2009-04-23 @ 16:54:19
Postat av: Anonym

Jag och sanna känner igen det där Lapa, vi kände det dagen efter också....grymt kul. Akta dig för gratis drinkarna Linn, det kan sluta med gråt och skratt och total rensning av allas mat på hotellet när man kommer hem..

2009-04-23 @ 19:55:39
Postat av: Linn

Annica: Det är underbart! Haha, jo, jag börjar jobba om en dryg vecka. Just nu pluggar jag portugisiska. Dock är det sjukt många röda dagar här i april, så jag går knappt i skolan heller. Inga klagomål från min sida...



Pauline: Jag håller mig till öl än så länge (ja, jag har äntligen lärt mig dricka öl). Ska ha din varning i åtanke dock. Hon som jag bor hos blir nog inte överlycklig om hon hittar mig sovandes i ett tomt kylskåp en morgon... Haha!

2009-04-24 @ 01:24:57
Postat av: Sabina

Sjyssta rattar! Kan du inte berätta lite mer om Monet? Langa nån bild eller så, jag har bara en bild av en kvinnlig kropp som är skuggad i huvudet. Det är jobbigt!

2009-04-24 @ 16:42:56
URL: http://schabina.blogg.se/
Postat av: Köttätaren

Älskar att läsa att du hade sjukt roligt. Livet är för kort för att inte ha kul det mesta av tiden.

2009-05-05 @ 11:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0