Rapport från ett regnigt Rio

Den tjocke mannen är hennes pojkvän (alternativt stamkund). Han har spenderat de två senaste nätterna här. Han är trevlig, tror jag... Han pratar extremt fort (ungefär som jag när jag pratar svenska), vilket gör det ännu svårare för mig att förstå. Pratar man långsamt kan jag snappa upp ord och på så sätt förstå sammanhang, men han är bara ett tjockt osammanhang, så jag börjar ge upp.

Alla här frågar om jag har pojkvän. Namorado. Den frågan får jag lika ofta som frågan vilket land jag kommer ifrån.
Igår försökte tjockismannen få mig att gå på blinddate med någon han kände, då förstod jag vad han sa, men jag låtsades som om jag inte förstod. Formade kroppen till ett frågetecken och började gulla med äckelhunden (trots att  jag redan hade duschat). 

Under de senaste dagarna... ...Har jag och Brittan åkt fel med bussen och hamnat i en favela. (En favela är ett olagligt slumområde. De är utspridda i hela Rio och inte ens polisen går in där. Folk blir skjutna bokstavligen varje dag på dessa ställen och det var antagligen från favelan som ligger nära mitt hus som jag hörde skotten igår.) Vi har också ätit på subway och rekat copa's shoppinggata. På egen hand har jag tappat bort mig på copa, hur jag nu lyckades med det. Jag har också svurit en lång ramsa till min portugisiskalärare, på svenska. Jag har kommit på att min portugisiskalärare är tysk och därför förstår ord som "analkanal".

Saknar ni mig?


Kommentarer
Postat av: Ma

JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-04-16 @ 12:21:08
Postat av: Sabina

Massor! Igår tänkte jag att jag skulle messa Kraklet, som jag tänker ungefär 2-3 gånger om dagen, tills jag kom på att du är ju faktiskt inte i Sverige. Jobbigt det där.

2009-04-16 @ 17:30:00
Postat av: Köttätaren

Jag saknar dig och tänker på dig ofta och det kommer från hjärtat. Men hörru ! Nästa gång du ska duscha kanske du kan duscha hunden innan. Finns inte många saker som är värre än en illaluktande hund.

2009-05-05 @ 11:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0