Lördag eftermiddag

Jag, Svenne-bananen och Larran hade pizzafrossa i onsdags igen. JAG ÅT NIO PIZZABITAR!!! Förstår ni hur mycket det är för en person som i vanliga fall beställer en barnpizza och lämnar hälften? För att svara på frågan jag nyss ställde er: det är mycket! Efter det så var jag rumpmätt och fick rulla hem. Tur för mig som bor på andra sidan gatan, mindre tur för de andra som bor utanför Rio.


Denna vecka har jag jobbat, umgåtts med vänner och förbannat min h-mom över att hon svälter mig. Också ett sätt att spendera sina sista veckor i Rio.


Det har varit mulet i några dagar nu. Det är synd, för då kan jag inte bada. Ja, jag har slutat sola, jag tröttnade, och har börjat bada istället. Känns bra - jag har alltid trivts bäst i vattnet.


Idag har jag strosat runt lite i copacabana. Gick till en skoaffär för att köpa ett par svindyra skor som jag spanat in i några veckor nu. Dock gick jag ut från affären tomhänt eftersom:

  1. deras målgrupp tydligen har världens fetaste fotleder.

  2. det var karborband på skorna. Vem köper 12 cm klackar med karborband?

Istället gick jag till en juicebar och köpte med mig kiwijuice och cola hem. Det är kul för här dricker de allt(!) med sugrör. Juice, läsk, öl, vin, you name it! Tur för mig som tycker om sugrör.


Nu ska jag chilla järnet ett tag och ikväll ska jag träffa Monet och några andra. På återseende vikingar!


 
Bild 1:
Jag dricker cola med sugrör.
Bild 2: Min megastora kiwijuice.
Bild 3: Den såg grön och äcklig ut.
Bild 4: Jag mätt och belåten efter min goda kiwijuice som såg äcklig ut.

Kommentarer
Postat av: carnivores

Om man delar en barnpizza i 18 bitar så förstår jag att du blev proppmätt på 9 bitar. Själv har jag varit i ventimiglia och smakat på en god pizza.

2009-05-24 @ 20:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0