Sjukstuga

Jag hatar att vara sjuk! Man blir så abnormt handlingsbegränsad. Så när jag blir sjuk tar jag alla piller jag kan hitta för att slippa vara det. Dock är det svårt när man är i ett land där man inte förstår innehållsförteckningen på pillerburken. Det grämer mig, att inte kunna ta annat än näsdroppar och ipren som jag tog med från Sverige. Därför har jag nu givit mig på huskurer, så som att dricka mycket. Varför det är bra har jag ingen aning om, kanske för att man blir väldigt kissnödig och då kan kissa ut sin sjukdom... Hmmm... Så här har min huskursvecka sett ut:


Måndag: Drack en liter apelsinjuice och åt två bananer. Somnade till ljudet av en film, sånt får man göra när man är sjuk.

Tisdag: Åt mycket grönsaker och tänkte positivt, har hört att det är viktigt. Somnade täppt i näsan.

Onsdag: Tröstshoppade dyra skor och drack en och en halv liter vatten på en timme. Somnade ångestfylld och kissnödig.

Torsdag: Drack ännu en lite apelsinjuice dock med körsbär i denna gång. Åt melon och svinäckliga biscoitos. Somnade med rinnande ögon.


Detta är absurt! Man kan inte vara förkyld så här länge utan att bättras den minsta millimeter. Kanske jag har skaffat mig den där svinsjukdomen. Fast det skulle vara konstigt, Karro säger att det smittar om man slickar på mexikanare och vad jag vet så har jag inte gjort det...


Kommentarer
Postat av: Köttätaren

Men gumman. Astmaspray is the answer. Jag ska se till att du får det. Det är så onödigt att vara sjuk. Det kan du vara i graven om 80 år, inte nu.

2009-05-05 @ 11:29:52
Postat av: Linn

Hoho, jag sa ju att det inte skulle hålla länge; du vill ju egentligen inte. Håll inte tillbaka på det som du anser är "livets goda", man lever bara en gång!



Jag har lite astmaspray kvar, jag borde klara mig. Nu är jag faktiskt frisk! Använder bara lite näsdroppar... Men du känner ju mig och min bror, att ta det ifrån oss är som att säga åt oss att lägga oss på marken och dö! (Om man ska vara lite dramatisk...)

2009-05-05 @ 23:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0