Svininfluensa: check!

Jag hade den bästa söndagen! Efter att ha sovit ut (i en tom lägenhet) gick jag ner till stranden och badade. På eftermiddagen gick jag till juicebaren där jag bor och köpte en stor apelsinjuice. Halvvägs genom juicen messade Svenne-bananen mig. Jag gick ner till copa stranden igen och mötte upp honom, Larran och Svenne-bananens bananmamma med banankarl. Vi promenerade till en restaurant och jag blev bjuden(!) på middag. Efter mycket mat, prat och skratt landade jag i min säng med en film på datorn och tunga ögonlock.


På jobbet firade vi förra veckan någonting. Ingen aning om vad, men de sjöng "Happy b-day"* (på portugisiska självfallet), höll tal, klappade, åt tårta och i mitten av hela kalabaliken satt en gråhårig gubbe helt vitklädd och grät. Detta tyckte ungarna var så kul att de nu har sjungit "Happy b-day" hela veckan, varje dag, hela tiden.

I tisdags nös en unge på mig, så nu är jag övertygad om att jag har svininfluensan. En annan unge kliar sig i huvudet hela tiden, vilket jag antar är pga löss, så henne håller jag mig borta ifrån. Jag springer lite halvdiskret till andra sidan rummet när hon närmar sig.


Igår gick jag och Monet på bio. Vi såg "Änglar och demoner". Den var rolig. Han hade en musseklocka. Jag kommer att sakna henne!!


Imorgon ska jag träffa två tjejer som går samma kurs som jag och Brittan gjorde för en månad sedan. Helgen kommer troligen att spenderas utanför Rio, i Niteroi, så här läser ni nog inget nytt förrän på söndag (måndag för er).


Jag har haft en teori om hela den här min-h-mom-ger-mig-ingen-mat-grejen. Min teori har varit att hon helt plötsligt började hata mig. I och med det som hände i lördags, när hon lämnade huset innan jag vaknade och behagade inte att komma tillbaka förrän på söndagkvällen utan att tala om det, så var jag övertygad om att jag inte föll henne i smaken. Idag dock när jag frågade henne om jag kunde stanna fyra extra dagar eftersom mitt plan går förrän på torsdagen så bröt hon ihop totalt. Hon grät och sa att hon inte ville att jag skulle åka, att jag kändes som hennes dotter och tjofadderittan. Där sprack alltså den teorin. Nu har jag en ny teori: min h-mom tycker att jag är tjock och vägrar mig därför mat för, vad hon tycker är, mitt eget bästa.


Två veckor kvar nu...
Jävlar i min lilla låda vad fort tiden går!




Pappa: Hälsa Staffan att jag ser honom på TV titt som tätt. De visar massa Roxette-konserter!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Men kan du sluta skrämmas... Ha på dig ett sånt där skydd över ansiktet, och rör inte nån!

2009-05-22 @ 20:38:11
Postat av: Carnivores

Jag tror på fullaste allvar att din h-mom är manodepressiv. Apropå film så var jag på Cannes filmfestival och fick INTE se enda film. Jag hade knappt två Euro i fickan och inga kreditkort. Snart ska vi för dig sjunga "Happy b-day".

2009-05-24 @ 21:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0