The grand tour

Min nya kamera suger lös balle! Den klarar inte av att ta bilder i enbart lampljus eller när solen har gått ner eftersom blixten gör hela bilden vit. Jag hoppas att den lyckliga jävel som köpt min fenomenala kamera nu nyttjar den till fullo. Annars blev jag rånad till ingen nytta!

I alla fall, detta är ett tappert försök till att visa er hur jag bor. Don't hate the photographer, hate the camera!





Bild 1-3: Mitt rum. Mitt rosa rum! Det finns tre stora garderober, jag har fått en tredjedel av en. Det finns en TV som inte fungerar. Det finns en dammig cd-spelare. Det är rosa!

Bild 4-5: Vardagsrummet/h-mom's sovrum. Soffan är en bäddsoffa och hon har tydligen alltid sovit där eftersom det är rummet som har AC och en fungerande TV.

Bild 6: Fula hunden.

Bild 7: Köket. Ett kylskåp, en spis, ett skafferi, en diskbänk, ett vitt plastträdgårdsbord och två vita plastträdgårdsstolar.

Bild 8: Fjärilen som tittar på mig när jag går på toa.


Jag fotade inte badrummet i övrig eftersom det var för dåligt belyst för min superkamera och inte heller hundens kiss&bajsrum eftersom det inte ens har en lampa. Ja, ni läste rätt. Hunden har ett kiss&bajsrum istället för att gå ut och rastas.



Uppdatering: Märkte att jag lät en aning sur i inlägget. Det är för att jag är sur! Min h-mom har sedan ett par veckor tillbaka slutat fråga om jag vill ha mat och lagar bara köttskit, vilket resulterar i att jag får köpa min egen mat, men det är inte billigt här. Det enda som finns i kylen är vitt bröd, smör och skinka... Jag är skithungrig!


Kommentarer
Postat av: Köttätaren

Nu lider jag med dig gumman. Man ska inte gå hungrig så jag förstår att du är sur. Jag undrar på vilket språk detta är som du skriver: "suger lös balle!" ??? Jag vara kines och förstår inte riktigt. Kan du ta det på kinesiska tack! Jag ska tänka extra mycket på dig idag då det är din namnsdag. GRATTIS och många kramisar. Hade du varit i Sverige hade du fått en present men nu blir det inget.

2009-05-13 @ 11:09:58
Postat av: Sabina

I vanliga fall brukar jag säga att pink is the shit, men det här var inte the shit någonstans.

2009-05-13 @ 20:03:28
URL: http://schabina.blogg.se/
Postat av: Leo

Haha, stackars hunden. Ful och luktar illa - alla är vi något här i livet.



Annars vill jag ta tillfället i akt och gratulera dig på namnsdagen...GRATTIS! :)

2009-05-13 @ 21:02:53
Postat av: Linn

K: "吮廁所公雞". Pfft, så där säger du alltid, även om jag är hemma. Tänk på att julafton närmar sig och då kanske du "inte är hemma" och därför kan jag inte ge dig någon julklapp. Snopet det skulle vara, va?!

Tack så mycket för din omtanke. Jag saknar dig!



Skabb: I told you!



Leo: Ja denna skulle du inte glatt säga "en vovve" till. Tack så mycket!

2009-05-14 @ 04:11:17
Postat av: Lisafisa

Limpan lyllo dig! du har ju ett rosa rum!

men stackars liten voffsing, får den aldrig gå ut och leka?? ojojoj vad wilmis ska vara lyckligt lottad för hon får bada å leka hela tiden :)

2009-05-14 @ 10:22:46
Postat av: tina

jaha, det var ju rosa typ, men jag undrar var är alla de där barnen du skulle ta hand om?

kramis

2009-05-14 @ 12:24:46
Postat av: Linn

Fisen: Ja, det är väldigt rosa. Tur för mig som inte ens gillar rosa. Haha.

Det är faktiskt lite synd om hunden som aldrig får träffa hundkompisar. Fast hon luktar äckligt i alla fall!



Tina: Inte hemma hos mig i alla fall. Haha, tack och lov. Ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran dit någon dag.

2009-05-14 @ 23:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0