Torsdag

Hittade ett internetcafé i narheten av jobbet. Om en dryg timme borjar min sista arbetsdag, sen ar det ledig i en vecka innan mitt plan lyfter for att ta mig hem till Sverige. I natt regnade det och idag ar det halvdisigt, men jag hoppas att Han ger mig sol den sista veckan.

Jag har flyttat till en ny vardfamilj. Bor nu i Tijuca som ligger narmare Centro och langre bort fran stranden. Min nya h-mom ar hur gullig som helst och ger mig mat varje dag. Hon har en son som ar 24 och ljustekniker. Jag kanske ska ga med h-mom och titta pa en forestallning som han jobbar pa innan jag aker hem.
Jag har eget rum och eget badrum, dock lacker toaletten sa jag maste leka inte-nudda-vatten nar jag ska ga pa toaletten, men det ar val ett tidsfordriv det ocksa... Jag har inget internet, men ska forsoka ta mitt till ett internetcafé minst en gang till innan jag aker.

Jag jobbade inte i tisdags som jag sa att jag skulle, dagen agnades at att packa mina saker och sen aka till Leblon dar kontoret ligger for att vanta pa att fa komma till min nya vardfamilj. Under tiden fick jag vandra runt i Shopping Leblon och pa stranden. Var nara pa att bli ranad, men klarade mig tack och lov. Besokte aven starbucks for forsta gangen. Pappa sager att man inte kan aka till en stad med starbucks utan att ga dit, da har man inte varit i staden pa riktigt.

Jag kommer inte att sakna jobbet, sattet som de behandlar ungarna pa ar allt annat an acceptabelt (enligt mig). Igar fick de leka med ballonger och nar de var klara sa lararen at dem att spranga dem for att bli av med dem. Sa fort smallarna borjade ljuda sa borjade en av ungarna grata och skrika hysteriskt. Han skakade i hela kroppen och forsokte gomma sig bakom lararen. Lararen belv forbannad for att han grat och sa at ungarna att fortsatta smalla ballongerna och inte bry sig om honom. Det kanske bara ar jag som tycker att det ar sjukt?!

Nu ska jag ga till jobbet. Jag har med mig kameran och ska se om jag far ta bilder.


Kommentarer
Postat av: Köttätaren

PUH! Nu är jag inte orolig längre. Du har tillgång till Internet. När man går på StarBucks måste man också köpa deras stora stadsmugg, min syster samlar på dem.

2009-05-31 @ 10:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0