Så mycket att göra, så lite tid

Den här veckan har jag jobbat, skype:at med Karro i tre timmar, funderat över huruvida människan verkligen har gått på månen eller om allt bara är hittepå, druckit pitangajuice, beställt sommarSLkort (mamma, du får gärna säga till om det inte kommit inom två veckor för jag beställde det hem till dig), ätit popcorn med min h-mom, åkt massa tunnelbana, pratat i telefon på portugisiska, inte träffat Monet, träffat min LC och lite andra saker.


Helgen började med ett besök på Pao de Acucar (fast det första c:et ska vara ett c som uttalas som ett s, men jag har ingen sån bokstav på min dator). Pao de Acucar, också känt som sockertoppen på svenska, är två berg med nästan lika bra utsikt som från Jesusstatyn. För att komma upp på det första berget åker man en linbana och sedan åker man en till linbana för att komma över till det andra berget. I den första linbanan fick Brittan spel, han är tydligen höjdrädd. Det tyckte jag var roligt!



Klicka på bilderna för att se dem större.

Resten av helgen spenderades i Niteroi som ligger strax utanför Rio. Jag, Svennebananen och Larran gick bl.a. på museum (motsvarande Sthlms moderna museum fast hundra gånger mindre), vi firade Larrans kompis som fyllde 24 och vi drack coco's. Det var jättetrevligt och jag ska åka dit igen inom ett par veckor.



Klicka på bilderna för att se dem större.


Idag tänkte jag solbada, men solen gömde sig bakom molnen så det gick inte för sig. Jag kan nog glömma det där med att komma hem solbränd. Crap!



Jag har fått bekräftelse: sakerna är äntligen slängda.


Kommentarer
Postat av: Ma

Vao, vilka bilder! Önskar jag också var där!

Puss

2009-05-10 @ 20:00:02
Postat av: Anonym

Jag tycker att du är brun och fin som du är. Lagom är bäst. Sol = rynkor. Kom ihåg det! Njut lite till mig också. Kramis

2009-05-10 @ 21:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0