Det ska vara gott o leva, annars kan det kvitta

Vi bor pa ett hotell som givit sig sjalva rattan till att kalla sig for fem stjarnigt. Dock saknar det fem straniga hotellet varmvatten och tryck i duschen, annars har vi pool och tre sekunder till stranden och storre krav har vi egentligen inte.

Pappa och Leo ar har ocksa.

Igar var vi ute och snorklade tillsammans med osimkunniga thailandare med flytvast.
Pappa forsokte infiltrera dem, bli accepterad som en av stammen, slippa alla turistpriser och fa kanna sig som en local. Sa med flytvasten uppe i hakan gav han sig av ut i det bla. Allt gick bra tills dess att han gick tillbaka upp pa baten och thaiarna sag att han var over 170 cm, da blev han avslojad.
En av stoppen var en o som det kostade 100 baht att komma i land pa. Spannande med en sa exklusiv o att det kostar att ga i land, tankte vi tills vi insag att vi blivit lurade iland pa en o med tre strander utan badmojligheter eftersom det var koraller anda upp pa stranden och glass for 100 baht. Men lika glada var vi for det, fast gladast var nog thaiarna.

Idag har vi solat, badat och Axel har haft sonder ett nyinkopt beachtennisracket.
Imorgon flyttar jag och Axel ifran lyxresorten till ett mindre och billigare stalle, utan pool, for san har lyx har inte tva backpackers rad med. Nej, nagon matta far det vara pa torpet.

Vada, jag har borjat ordbajsa igen?

Nu ska jag ga ner och mota upp min kara familj och pojkvan pa stranden sa ska vi dricka ol i solnedgangen. Jag klagar inte.

Champagne pa er!
Linn - med solen i nacken.



Kommentarer
Postat av: Ma

Det låter oerhört härligt, mysigt, fantastiskt!

Vi får nöja oss med Barcelona och mera Spanien i morgon.

Pusspuss

2010-07-04 @ 19:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0