Matlagesrapport

Jag har precis knolat ner allt i min ryggsack (jo, mor, du laste ratt: knolat). Imorgon aker vi vidare till Thailand, Phuket!

Middagen igar kan sammanfattas med ordet smakorgasm. Mat fran Japan, Italien, Indien, Indonesien, Kina och andra smakfulla lander. Mat som olika sallader, kott, skaldjur, fisk, ris, brod, ost, crepes, frukt, kakor, tartor, jag kan fortsatta i evigheter.



Klicka pa bilden for att se den storre.

Idag at vi lunch med Calle pa en Japansk restaurant nara den svenska ambassaden. Sushi, potatismos, nagan konstig gegga och nudelsoppa (som sag ut som masksoppa, men smakade battre an det sag ut).
Efter lunchen vandrade vi langs Orchard Road, tittade i affarer och kopte ett till minneskort till min kamera eftersom det vi har nu borjar bli fullt (det tar hart pa planboken att vara tillsammans med en fotograf). Val hemma igen var det ett dopp i poolen och packning som stod pa schemat. Nu sitter vi och vantar pa att Ingrid ska komma hem.


Klicka pa bilden for att se den storre.

See you later (nagot annat jag snappat upp fran den singaporianska engelskan).


Kommentarer
Postat av: Ma

Jag som haft som mission att du ska kunna packa, inte knöla :-)



Puss

2010-06-21 @ 16:20:43
Postat av: Linn

Knola ar mer effektivt ;)

2010-06-21 @ 18:14:06
Postat av: Linn

Puss!

2010-06-21 @ 18:14:22
Postat av: Leo

Väntar fortfarande på Axels premiärinlägg...



2010-06-21 @ 22:29:43
Postat av: Linn

Jag med...

2010-06-22 @ 03:54:48
Postat av: Sabina

MEN den där geggiga nudelsoppan med maskar heter faktiskt ramen, och råkar vara med på min topplista! Ät lite för mig också, finns i Bangkok ;) (ta med lite till mig i handbagaget..?)

2010-06-27 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0